Hizmetlerimiz

İthalat

İthalat departmanımız, müşterilerimizin isteklerini en iyi şekilde yerine getirebilmek ve dijitalleşen gümrük sisteminde ithalatçı ve gümrük arasında köprü kurabilmek için konusunda uzmanlaşmıştır.

Dış ticarette artık işlemlerinin çoğunun yapılması kadar hızlı bir şekilde yapılmasının da önemini bilen müşteri temsilcilerimiz, diğer departmanlarımız ile entegre bir şekilde çalışmaktadır. İthal edilecek mal ile ilgili ön çalışmanın yapılmasında, firmanın vermiş olduğu talimatta belirtilen adrese malın fiziki teslimine kadarki tüm aşamaları birebir takip eden müşteri temsilcilerimiz ile malınızın ne zaman, hangi aşamada olduğunu ister e-postanızdan ister direkt müşteri temsilcilerimizden her an öğrenebilirsiniz.

  • İthal edilecek eşya ile ilgili ön çalışmanın ve ilgili G.T.İ.P. tespitinin yapılması.
  • İthalat için gerekli evrakların alınması.
  • Uygun rejimin tatbikinin yapılması.
  • Eşyanın muayenesinin yapılması.
  • Tahakkukların yapılarak ilgili teminat ve vergilerin ödemelerinin yapılması.
  • İlgili firmanın vermiş olduğu talimatta belirtilen adrese malın fiziki tesliminin yapılması.
  • Evrak teslim formu ile evrakların müşteriye ivedilikle teslim edilmesi.

ithalat
ihracat

İhracat

Son yıllarda ülkemizin artan ihracat potansiyeline bağlı olarak, sürekli değişen gümrük mevzuatına hakim, ihracat konusunda tecrübeli personelimiz ile her zaman hizmetinizdeyiz.

İhracat departmanımız, merkez ihracat personelimiz ve destek birimlerimizle entegre biçimde hizmet vermektedir. Merkez ihracat departmanımızdaki müşteri temsilciliği sistemi ile bütün ihracat işlemleriniz başından sonuna kadar sizin için seçilen müşteri temsilciniz tarafından yürütülmektedir.

  • İhrac edilecek eşya ile ilgili ön çalışmanın ve ilgili G.T.İ.P. tespitinin yapılması.
  • İhracatçı birliklerine üyelik işlemlerinin yaptırılması.
  • ATR., EUR. 1, Menşe Şahadetnamesi gibi belgelerin düzenlenmesi ve onayı.
  • Bilgisayar ortamında beyannamenin düzenlenmesi ve operasyon işlemlerinin tamamlanması.
  • Yüklenen aracın gümrük işlemlerinin takibinin yapılması.
  • Vesaiklerin nakliye firmasına teslim edilmesi.
  • Gümrük çıkış beyannamesinin kapatılması.
  • Evrak teslim formu ile evrakların ve kapatılan gümrük çıkış beyannamesinin ihracatçı firmaya teslim edilmesi.

Tek Pencere Sistemi

Ülkemizde ithalat ya da ihracat yapabilmek için gümrük beyannamesine eklenmesi gereken yaklaşık 330 adet farklı belge bulunmaktadır. Ve bu belgelerin sadece 21 tanesi gümrük idaresinden temin edilebilmektedir. Dolayısıyla bu belgeler için birçok farklı yere başvuru yapmak zorunda kalınmaktadır. Ancak tek pencere sistemi ile biz bu zaman kaybını ve hangameyi ortadan kaldırarak, her şeyin bir sistem üzerinden ilerlemesini sağlıyoruz.

Bu sistem sayesinde bilgiler ve belgeler elektronik ortamdan bakanlığa gönderileceğinden, belge sahteciliğinin de önüne geçilecek ve belgelerin takibinin yapılması da kolaylaşacaktır. Sistemin e-başvuru aşamasının hayata geçirilmesi ile birlikte firmaların izin ve belge temin etme sürecinde tek noktaya başvuru yapmaları ve sonuçları tek noktadan almaları sağlanacaktır. Böylece firmaların kamu kurumları arasında "gel-git" yapmasının ve zaman kaybının önüne geçilmektedir. Ayrıca firmaların işlem maliyetleri düşecek ve uluslararası rekabet güçleri artacaktır.

Yukarıda da görüldüğü gibi ilerleyen zaman içinde tüm gümrük işlemleri bilgisayar üzerinden takip edilebilecek olup sadece gerektiği zaman saha kontrolü yapılacaktır. Dolayısıyla bu değişen sürece adapte olmayan mükelleflerin çok fazla zorluk yaşayacağı görülmektedir. Biz Gün Gümrük Müşavirliği olarak bu sistemi en başından itibaren takip ediyoruz. Kadromuzu değişen ve gelişen bilgisayar ortamına göre revize ettiğimiz için hiçbir zorluk çekmeden bu yeni sisteme adapte olabilmekteyiz. Ayrıca bu sistemden çok daha önce kullandığımız çeşitli interaktif hizmetlerimiz de vizyonumuzun ileriye dönük olduğunun bir göstergesi durumundadır.


tekpencere
ihracat

İhracat

Son yıllarda ülkemizin artan ihracat potansiyeline bağlı olarak, sürekli değişen gümrük mevzuatına hakim, ihracat konusunda tecrübeli personelimiz ile her zaman hizmetinizdeyiz.

İhracat departmanımız, merkez ihracat personelimiz ve destek birimlerimizle entegre biçimde hizmet vermektedir. Merkez ihracat departmanımızdaki müşteri temsilciliği sistemi ile bütün ihracat işlemleriniz başından sonuna kadar sizin için seçilen müşteri temsilciniz tarafından yürütülmektedir.

  • İhrac edilecek eşya ile ilgili ön çalışmanın ve ilgili G.T.İ.P. tespitinin yapılması.
  • İhracatçı birliklerine üyelik işlemlerinin yaptırılması.
  • ATR., EUR. 1, Menşe Şahadetnamesi gibi belgelerin düzenlenmesi ve onayı.
  • Bilgisayar ortamında beyannamenin düzenlenmesi ve operasyon işlemlerinin tamamlanması.
  • Yüklenen aracın gümrük işlemlerinin takibinin yapılması.
  • Vesaiklerin nakliye firmasına teslim edilmesi.
  • Gümrük çıkış beyannamesinin kapatılması.
  • Evrak teslim formu ile evrakların ve kapatılan gümrük çıkış beyannamesinin ihracatçı firmaya teslim edilmesi.

Neden bizimle çalışmalısınız?

  • Tecrübeli ve Güvenilir

    1991 yılından itibaren gelen bir tecrübe ve bu tecrübenin sektör içerisinde ve dışarısında bize getirdiği güvenilirlikten ötürü her daim işinizin yolunda olduğuna emin olabilirsiniz.

  • Bütünleşik Hizmet Anlayışı

    Gün Gümrük olarak size başlangıçtan sona kadar bütünleşik bir hizmet sağlıyoruz. Bu sayede sizin herhangi bir durumu veya farklı hizmetler arası geçişleri takip etmenize gerek kalmadan uzman ekibimiz tarafından işletilen bir sisteme sahip oluyorsunuz.

  • Taahhüt Ediyoruz

    Firma olarak müşterilerimize değer veriyoruz ve bunu da bze teslim ettiğiniz işinize sizin gibi özen göstererek yapıyoruz. İhracat bilgi formunu tam ve eksiksiz doldurduğunuz koşulda çıkabilecek olan hataların sorumluluğunu alıyoruz.

Values